nöjd

Idag har varit en riktigt bra dag med träningen.
45 promenad på morgonen, och 1 h på gymmet (både spring och styrka)

Sen har vi ätit en världsgo kyckling!

Tänkte dela med mig till er som vill ha ett svingott och nyttigt mattips!

                                              
Chii & limemarinerad med avokadosallad

Ingredienser
3 st kycklingfiléer
0,5 tsk salt
2 msk olivolja

Marinad:
1 st lime
1 st röd chili
2 tsk thailändsk fisksås
1 vitlöksklyfta

Avokadosalladen:
2 st avokado
1 röd paprika
1 gul paprika
blandsallad
Salt och malen vitpeppar
1 msk olivolja
1 msk balsamvinäger

Gör så här
1 skölj lime och chili
2. riv av limeskalet, dela sen limen och pressa ut saften
3. Dela chilin och skär den i tunna strimlor (för starkare smak, ta även med fröna)
4. blanda limeskal, -saft, och chili med fisksåsen i en påse. Pressa ner vitlöken.
5. Marinera kycklingen i blandningen 30 min - 1 1/2 timme.
6. sätt ugnen på 150 grader
7. smörj en ugnssäker form med olja och lägg på kycklingen.
8. salta och ugnsbaka i ca 15 min.

10. Skär upp avokado och paprikan och blanda samman med oljan och balsamvinägern.
11. krydda med salt och peppar.

jag la även till lite
morötter kokta i lite kycklingbuljong
Tomat blandat med lök.


Så lätt var det=) 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan varmt rekomendera denna rätt...myycket delikat, skulle nog funka med en kall öl också! Hon är en klippa i köket min going!;)

2008-10-22 @ 22:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0